Sterkstokers
Thomas Cuyvers, de oprichter van een lokale stokerij contacteerde me omdat hij zijn snelgroeiend bedrijf wilde professionaliseren. Om zijn diverse producten onder één overkoepelende paraplu te huisvesten, lanceerden we de nieuwe, herkenbare en unieke naam “Sterkstokers”. De naam is een mooie combinatie van ‘Sterke drank’ en ‘Stokerij’. Onder deze collectieve naam, kunnen alle aparte producten hun plaats vinden en op eigen tempo groeien. We ontwikkelden een nieuw logo, etiketten voor de flessen, een eigen brandmerk, verpakkingsdozen, autobelettering tot zelfs de labels voor de “Cameo” Vermouth die Sterkstokers op de markt heeft gebracht. Als kers op de taart hebben we na een uitgebreide marktstudie het volledige marketing- & communicatieplan uitgewerkt gekoppeld aan de commerciële groeistrategie.
STERKSTOKERS’ oprichter, THOMAS CUYVERS
Als voormalig gistverdeler en kruidenspecialist, bezit Thomas net als zijn echtgenote Karin, de zeldzame eigenschap om verschillende distillaten te stoken die de juiste geraffineerde smaken bezitten, zoals gin, Vermouth, vodka, Jenever, Elixir D'Anvers, … Gedurende de afgelopen jaren lanceerden zij o.a. met succes een reeks van ‘branded’ gins en likeuren, voor topvoetbalteams (Antwerpen, Anderlecht, Brugge, Barcelona, Chelsea, ...).
corporate logo
Naarmate Thomas meer producten op de markt lanceerde de laatste jaren, werden de bijhorende bedrijfsnamen wat verwarrend voor de klanten. Opdracht was om een nieuwe bedrijfsnaam op een unieke en herkenbare manier te positioneren. Meer nog, het moest een overkoepelende naam zijn voor alle producten, die toch zijn lokale ‘Vlaamse’ eigenheid zou blijven uitstralen. De oude namen zoals “Taxandria Distillaten” en “Distillateur Thomas” werden van de tafel geveegd en “Sterkstokers” was geboren. De vos, die in de Kempense bossen nog steeds rondloopt wordt hier gebruikt als een herkenbaar en lokaal icoon.
national press coverage
Enkele maanden na de lancering van de nieuwe naam en de specifieke Antwerp Gin, pikte Gazet van Antwerpen (één van de grootste kranten in de regio) Thomas’ verhaal op. Leuk gevolg: een dubbele middenpagina in de krant met daarin een uitgebreid interview met Thomas over zijn onderneming, zijn producten en de nieuwe bedrijfsnaam Sterkstokers.
De beste publiciteit is nog steeds gratis. Schol! :-)