Motul Motorsport & Lifestyle content
De geschiedenis van Motul startte meer dan 150 jaar geleden. Als fervent auto- en motorsport liefhebber, was er onmiddellijk een excellente connectie tussen Motul en mezelf. Motul investeert al tientallen jaren in wereldwijde racing partnerships wat hen een ongelofelijke merkbekendheid heeft opgeleverd. De belangrijkste opdracht voor 2018 en de volgende jaren is de ontwikkeling van premium Motorsport en Lifestyle content voor de nieuwe website die begin 2018 gelanceerd werd en voor alle ondersteunende tools (newsletter, social media, ... ). Dit om aan de rest van de wereld te tonen welke prachtige partnerships (McLaren, MV Agusta, TVR, Brabus, ...), races, maar bovenal welke mooie vriendschappen hierdoor zijn ontstaan.
WORLDWIDE Motorsport and lifestyle content
Vanuit de creatie van een Magazine-concept in 2017, zijn we geëvolueerd naar 100% online content productie in 2018. Motul's newsletter THE DRUM is geen typische 'corporate' newsletter. Hij wordt gevuld met inspirerende verhalen over enthousiaste mensen die 100% voor hun sport, kunst, lifestyle of passie leven. De newsletter fungeert als inspiratiebron voor de nieuwe Motul Motorsport website die begin 2018 in 130 landen wereldwijd gelanceerd werd.
EEN 100% GLORIOUS PRODUCTIE
Samen met een team van topklasse Automotive medewerkers, coördineert Glorious Brands de volledige content productie voor Motul. En jawel, af en toe is er een extra leuk stuk aan de opdracht verbonden, zoals het shooten van een McLaren 540 C in de Belgische Ardennen ;-)
Rebellion - vaillante racing team
Naast inspirerende verhalen, blijft het racebloed in de genen van Motul zitten. Onze focus ligt echter niet op de verhalen 'an sich', maar eerder op het grotere geheel: het kameraadschap, de mecaniciens, de passie en de technologie die vereist is om deze uitzonderlijke resultaten te kunnen boeken.
De productie van premium lifestyle content wordt mee mogelijke gemaakt door topfotografen zoals Antonin Grenier, gespecialiseerd in actiefotografie.
Fabian Oefner bewandelt een erg dunne lijn tussen wetenschap en kunst, door kunstwerken te maken die de 'geek' in ons brein wakker maken. Zijn doel is om mensen anders te laten kijken naar abstracte fenomenen zoals fysica, chemie en technologie door ze te vertalen naar kunstwerken. Of het gaat om verf spuiten op een Ferrari in een windtunnel, vormen die met licht en olie tevoorschijn getoverd worden of auto's die lijken te ontploffen, het springt allemaal voort uit hetzelfde creatieve brein. We interviewden Fabian in zijn thuisstad in Zwitserland.
Ontdek onze unieke content op: www.motul.com
en op www.powersport.motul.com/stories/